אתגר ספורטיבי דו חודשי

פתיח
הגברת הפעילות הגופנית בבית הספר ובשעות הפנאי היא צורך בריאותי לאומי. התפתחות הטכנולוגיה הביאה לתרבות פנאי יושבנית, לירידה בזמן המוקדש לפעילות גופנית וכן, לעליה במשקל בקרב ילדים ובני נוער. למנהלי בתי הספר ולמורים לחינוך גופני, תפקיד משמעותי, חיוני והכרחי להגברת הפעילות הגופנית והבריאות של התלמידים.

מדי חודשיים יישלח אתגר ספורטיבי. האתגר, שיתבצע מעבר לשיעורי החינוך הגופני,  נועד לעודד את התלמידים להיות פעילים ובד בבד לשפר את  הכושר הגופני ואת השליטה במיומנויות השונות – כל אחד בהתאם לכושרו, ליכולתו ולמידת שליטתו במיומנות.  ההשתתפות באתגר היא המטרה וכן, השיפור האישי – כל אחד בהשוואה לעצמו ולנקודת הפתיחה שלו. בכל אתגר יוצגו מספר אפשרויות כך שניתן יהיה לבחור, לסגל ולהתאים את האתגר בהתאם לשיקול דעתם של המורים לחינוך גופני ולהיכרותם את התלמידים, בהתאם לגיל התלמידים ובהתאם למרחבים ולציוד העומדים לרשותכם.

חשוב ללמד את המיומנות בשיעורים, לשים דגש על ביצוע מיטבי ועל כללי בטיחות. יש להזכיר לתלמידים לבצע חימום כללי וספציפי בהתאם לאתגר ולסיים במתיחות. ידע זה יאפשר לתלמידים להתאמן על האתגר ולבצע אותו בבית הספר – לפני תחילת יום הלימודים, בהפסקות וגם בשעות הפנאי. פעילות האתגר לא תתבצע על חשבון שיעורי החינוך הגופני.  

מצורפת לאתגר כרטיסיית מעקב התקדמות אישית, לתיעוד יומי של ביצוע האתגר במהלך החודשיים על ידי התלמידים. כמו כן, מצורפת תעודת השתתפות שמטרתה להביע את התייחסות מנהלי בתי הספר והמורים לחינוך גופני ולהעצמת תלמידים המגלים רצינות ומשקיעים מאמץ. הענקת התעודה תתרום לעמדות חיוביות כלפי פעילות גופנית, לתחושת מסוגלות, להתמדה, להנעה ולהנאה של התלמידים.

 

עידוד התלמידים לבצע את האתגר ולצרף בני משפחה וחברים וכמובן לרתום לאתגר גם את הצוות החינוכי כולו, יהווה אתגר חברתי קהילתי אשר יתרום  לזמן איכות עם הקרובים ולפיתוח ולטיפוח קשרים וכישורים חברתיים, לצד הגברת הפעילות הגופנית גם בקרב הקהילה.

 

אשמח שתשלחו למפקחים המחוזיים על החינוך הגופני תיעוד, דיווח, רעיונות והצעות באמצעות קובץ הדיווח המצורף.

בברכת עשייה חינוכית – ספורטיבית פורייה